Anja Ronacher: Odgovor Jobu

Dragi posjetitelji,

Sa zadovoljstvom vam predstavljamo novu samostalnu izložbu bečke umjetnice Anje Ronacher. Riječ je o analogno razvijenim crno-bijelim fotografijama koje su nastale nakon njezina boravka u Vukovaru, u srpnju ove godine.

U galerijskom prostoru izložena je serija fotografija keramičkih posuda koje je Anja Ronacher snimala u Muzeju vučedolske kulture, smještenom na arheološkom nalazištu na desnoj strani obale rijeke Dunav, četiri kilometara nizvodno od Vukovara. Ta je lokacija prvi put nastanjena oko 6000. g. pr. Kr. , a u razdoblju između 3350 g. i 2300. g. pr. Kr. , nedvojbeno je predstavljala najznačajniji europski centar. Bilo je to turbulentno razdoblje doseljavanja prvih Indoeuropljana i njihovog odnosa s domorocima te miješanja materijalnih kultura i religija.

Keramika je prva civilizacijska tvorevina kojom je čovjek nadogradio prirodu. Kada je shvatio da sirova glina pečenjem trajno zadržava svoj oblik, keramičke su posude postale nezamjenjive u pripremanju hrane i najčešći su nalaz u prapovijesnim naseljima. Kulturama s najatraktivnijom keramikom u europskoj prapovijesti svakako pripada i vučedolska. Dobar dio njih svojom izvedbom i ukrasom pripada ‘finoj’ keramici na kojoj su na izrazitoj crnoj podlozi raznim načinima urezivanja obilježeni znakovi ispunjeni bijelom inkrustacijom i strogo postavljenim crvenim linijama. Takav ukras na keramici svojim precizno određenim položajem, oblikom i ritmom neka je vrsta slikovnog pisma.

Upravo stoga i fotografije Anje Ronacher čitamo kao slikovna pisma koja izranjaju iz podloga koje su crnije od crnog. Bogata, duboka, istovremeno topla i hladna crna poput mjesečeve mijene miluje oble detalje vučedolske keramike koja je, riječima umjetnice svijetlo znakovlje naših predaka, sa simbolima Sunca i sazviježđa na zimskome nebu. No u Sunce, kao ni u smrt, ne može se izravno gledati. Posude su preci i svjedoci žrtvenih rituala koji se izvode tijekom proljetnog ekvinocija. Tako, ravno iz mraka, proizlazi pitanje neraskidivih veza između Erosa i Thanatosa. Riječ je o kvartarnom odnosu: dodavanju svijetla tami, pravednog nepravednome i dodavanju zle strane Božjem trojstvu.

Stoga je i naziv izložbe Odgovor Jobu, koji se odnosi na djelo Carla Gustava Junga Antwort auf Hiob iz 1952., sabranom u Gesammelte Werke, vol. 11. U skrivenim predjelima ljudske psihe Jung je otkrio uzrok bolesti koja izjeda moderno čovječanstvo, dok pojedinci, poput Joba, uviđaju tegobnost postojanja u okolnostima besmislenog nasilja. Povezujući transcendentalno s nesvjesnim, Jung ne piše kao bibličar, nego kao laik i liječnik koji je imao privilegiju zaroniti duboko u psihički život mnogih ljudi te pojmiti božansku tamu s kojom se prije ili kasnije u životu susreće svaki čovjek.

Izložba Anje Ronacher uvodni je dio u predstavljanje šire zbirke Gradskog muzeja Vukovar čija će se izložba održati 20. listopada u Muzeju – Museo Lapidarium. Stoga je izložba Anje Ronacher u Novigradu zajednički projekt Galerije Rigo, Gradskog muzeja Vukovar i Muzeja vučedolske kulture koja je ostvarena uz potporu Austrijskog kulturnog foruma Zagreb, Ministarstva kulture RH i Grada Novigrada. Izložba je također dio promocije umjetnika s Umjetničke rezidencije Kuberton na kojoj je Anja Ronacher sudjelovala 2016. U suradnji s Dr. Ursulom Krinzinger i Muzeja Lapidarium, mladi umjetnici iz Austrije i Hrvatske pozvani su u Kuberton kako bi istražili i doprinijeli razvoju nove vizije njezina pionirskog umjetničkog projekta Brdo 76 u Istri.

Anja-smanjeno-za-web
Sve fotografije analogno su razvijene na srebrnoj želatini, svaka 31 x 41,2 cm. S ljubaznošću Galerije Krinzinger, Beč
Prikazi keramičkih posuda iz zbirke Muzeja vučedolske kulture, razdoblje 3000 – 2200 g. pr. Kr., snimano i dovršeno 2017.

ANJA RONACHER

Rođena 1979 u Abtenau, Salzburg
Royal College of Art London, M.A. Fine Art (Fotografija)
University of Applied Arts Vienna, Scenografija
Estonian Academy of Art, Tallinn

Samostalne izložbe:
2017 Odgovor Jobu, Galerija/Gallera Rigo, Novigrad-Cittanova
2016 The Open, Kunstverein, Salzburg
2014 Stimme, Galerie Krinzinger, Vienna; Immateriality and Matter, Ve.sch, Vienna
2013 Void, 21erRaum, 21erHaus, Belvedere, Vienna

Skupne izložbe (izbor):
2017 BC21 Art Award, 21erHaus, Vienna; Kardinal König Kunstpreis, Kunstraum Sankt Virgil, Salzburg; Icon, Galerie Krinzinger, Vienna; Air 2016, Krinzinger Projekte, Vienna
2017/2018 Ist Eros der eben von mir beobachtete Planet, Kunstverein Goldberg
2017 Schwerpunkt Fotografie, Galerie im Traklhaus, Salzburg
Od 2007: Away – stories from abroad, Ehemaliges Post-und Telegraphenamt, Vienna; Parallel Vienna; 56. Annale Brdo 1976 – 2016, concept: Ursula Krinzinger, Jerica Ziherl, Branka Bencic Istrian Assembly Hall, Porec, Croatia; The People s Cinema, Kunstverein, Salzburg; Frauengeschichten, Krinzinger Projekte, Vienna; Das Anliegen, Kunstverein, Salzburg; Flirting with Strangers, 21erHaus, Museum Belvedere, Vienna; Bamako Encounters, National Museum of Mali, Bamako Licht und Schatten, Stadtgalerie, Salzburg; Still, traveling exhibition, curated by Peter Weiermair Kunstpreis des Landes, Galerie im Traklhaus, Salzburg; Blackbridge Offspace, Beijing; Die Sammlung#3, 21er Haus, Vienna; Ephemeral Self – Finite Projections, Galerie NTK, Prague; FOTOS. Österreichische Fotografien von den 1930igern bis heute, 21erHaus, Vienna, AIR HUNGARY 2011-2012, Krinzinger Projekte, Vienna; KUNSTANKÄUFE DES LANDES 2010-2012, Galerie im Traklhaus, Salzburg; Dienstag Abend, Ve.sch, Vienna (with Robert Gruber); Bodycodes – Körpercodes / Menschenbilder aus der Sammlung, Museum der Moderne, Salzburg; Sweet Anticipation, Jahresausstellung, curated by Övül Durmusoglu, Kunstverein, Salzburg; Right Here, Right Now – Fotokunst aus Salzburg, curated by Severin Dünser, Fotohof, Salzburg; Show RCA, Royal College of Art, London; Imperial Works, curated by Dean Kissick, London; Kinoskipos, curated by Rut Blees Luxemburg, screening, Hadspen Gardens, UK

Nagrade:
2017 Studio Grant, Land Salzburg, Meksiko
2016 Kuberton Residency, Galerie Krinzinger, Croatia; 2016 Jahresstipendium Fotografie, Land Salzburg
2015 Förderpreis, Land Salzburg; 2015 Studio Grant, bm:ukk, Beijing
2014 Studio Grant, Land Salzburg, Berlin; 2014 Studio Grant, bm:ukk, Rome
2012 AIR Hungary, Krinzinger Projekte; 2012 Staatsstipendium Fotografie, bm:ukk
2012 Studio Grant, Land Salzburg, Beijing
2011 Studio Grant, bm:ukk, London
2010 Studio Grant, Land Salzburg, CSW Zamek Ujazdowski Warsaw
2009 Studio Grant, Land Salzburg, Paliano

AUK Logo_AKF_web Mini